آرشیو تیر ماه 1399

مشاوره و انتخاب رشته كنكور سراسري

جامع ترين روش براي آموزش جاوااندرويد در سال ۹۹

براي آشنايي با آخرين متدهاي يادگيري و اموزش جاوا اندرويد به شما توصيه مي‌شود اينجا كليك كنيد

چطور در مكالمات تلفني پر قدرت ظاهر شويم؟

۱) چطور مكالمه تلفني را شروع كنم؟

هنگامي كه شماره تلفن كسي را مي‌گيريد، سعي كنيد به گونه اي احوال پرسي كنيد كه نحوه صحبت كردن شما مورد توجه او قرار بگيرد. براي اين كار از قبل يكبار كلمات جذاب و گيرايي كه براي شروع يك مكالمه با كيفيت ضروري است را ليست كرده و با آن چند جمله خوب بسازيد و آن‌ها را در مكالمات تلفني خود به عنوان يك شروع خوب به كار ببريد.
در ادامه 
 اگر نياز به معرفي هست، خودتان را خيلي شمرده معرفي كرده و قصد خود را از تماس مطرح كنيد.

 

نكته:
ـ از جملات روز بخير، عصر بخير و … استفاده كنيد.
ـ شمرده و ارام صحبت كنيد، به نحوي كه شنونده براي صحبت شما ارزش قائل شود.
ـ اگر قرار است سوالي بپرسيد حتما قبل از آنكه فرد مقابل صحبت كند آن را مطرح كنيد.

 

۲) در مكالمات تلفني بيشتر شنونده باشيم

يكي از اصولي كه خيلي از افراد آن را رعايت نمي‌كنند همين موضوع است. ما بايد بپذيريم به دليل آنكه حركات دست، سر، تماس چشمي و … وجود ندارد نمي‌توان برخي مفاهيم يا به طور دقيق تر احساس را به طرف مقابل نشان داد. 
پس بهتر است در مكالمات تلفني (مخصوصا مكالمات مهم) اول شنونده باشيد بعد گوينده، با اينكار طرف مقابل نيز مجبور مي‌شود هنگامي كه شما صحبت مي‌كنيد سكوت كرده و به صحبت هاي شما به طور كامل گوش دهد.

 

۳) دفترچه يادداشت، ركن اساسي مكالمات مهم!

پيش از صحبت كردن در مورد مسائل مهم به خصوص مسائل كاري،‌سعي كنيد كنيد بر روي يك كاغذ

 

 

موضوع صحبت سوالاتي كه ميخواهيد بپرسيد و جزيياتي كه بايد به آن پرداخته شود را بنويسيد.
با اين كار شما نه تنها فرصت كافي براي فكر كردن داريد بلكه به مكالمه خود يك نظم محتوايي مي‌دهيد
كه هم براي خودتان هم طرف مقابل بسيار مفيد مي‌باشد.

 

نكته:
آنچه قصد داريد در موردش صحبت كنيد را روي كاغذ بنويسيد اما به هيچ وجه هنگام مكالمه تلفني آن را از روي كاغذ نخوانيد.

 

۴) كنترل عوامل مزاحم در مكالمات

هنگامي كه به كسي تلفن مي‌زنيد يا اينكه شخصي با شما تماس مي‌گيرد، در حين صحبت خود را با كار ديگري مشغول نكنيد يا با فرد ديگري به صحبت نپردازيد.
ادب حكم مي‌كند كه تمام حواس خود را فقط به گفته هاي طرف مقابل كه از پشت خط با شما صحبت مي‌كند متمركز كنيد و انجام كارهاي دگر را به دقايقي پس از آنكه صحبتتان تموم شد موكول كنيد.

 

 

 

۵) حاشيه دادن به مكالمه ممنوع!

هنگامي كه براي كاري خاص به فردي تلفن مي‌زنيد، از حاشيه دادن به گفتارتان اجتناب كنيد. سعي كنيد در همان دقايق اول به گونه اي با او صحبت كنيد كه از علت تماس شما آگاه شود و به آنچه انتظار داريد پاسخ روشن دهد.

 

۶) آيا طرف مقابل آمادگي صحبت دارد؟

هنگامي كه با كسي تماس ميگيريد، دقت كنيد كه آيا او در شرايطي به سر مي برد كه بتواند به راحتي با شما صحبت كند يا خير. زيرا اگر او در شرايطي نباشد كه بتواند با شما صحبت كند و يا مشغول انجام كار خاصي باشد، نميتواند به خوبي به صحبت هاي شما گوش فرا دهد. شما با اين كار هم وقت او را تلف مي كنيد هم خودتان به پاسخي روشن نخواهيد رسيد.

 

نكته: براي اين كار بعد از طي كردن مرحله يك از او بپرسيد كه آيا مي تواند چند دقيقه از وقت خودش را در اختيار شما قرار دهد يا خير.
اگر پاسخ او منفي بود و يا اينكه از طرز صحبت كردنش متوجه شديد در شرايط نامساعدي به سر مي‌برد، حتما به او بگوييد در موقعيت ديگري تماس مي‌گيرم.با اين كار هم براي خود و هم براي مخاطب خود ارزش زيادي قائل شده ايد.

 

۷) نظر خود را با عقيده شنونده منطبق كن

هنگامي كه شخصي با شما تماس مي‌گيرد و سوالي مطرح مي‌كند، سعي كنيد به صراحت و كاملا آشكار به او پاسخ ندهيد. اول به دقت گوش كنيد تا سرنخي به دست بياوريد كه ايا او دوست دارد به او پاسخ مثبت بدهيد يا منفي، سپس با خود بيانديشيد و جوانب كار را به طور كامل در نظر بگيريد. اگر مخالف سوال و يا درخواست او هستيد بهتر است راه جايگزين به او داده و نظر خود را به روشني بيان كنيد.

 

۸) اگر نميتواني پاسخ دهي، گوشي تلفن را برندار

گاهي اوقات در حال انجام كار خاصي هستيد كه ناگهان تلفن شما زنگ مي‌خورد، در اين لحظه اگر احساس مي كنيد نميتوانيد كار خود را رها كنيد گوشي تلفن را برنداريد، اگر تلفن را برداشتيد ضمن معذرت خواهي به مخاطب خود بگوييد كه در اولين فرصت با او تماس خواهيد گرفت.

 

 

۹) مقاله تكنيك هاي مكالمات تلفني در يك نگاه

در اين مقاله سعي شد نكات موفقيت در مكالمات تلفني براي شما به روشني تشريح داده شود از مهم ترين اين نكات كه خلاصه اي از مطالب فوق مي باشد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

ـ مزايا و معايب ارتباط تلفني را با توجه به فعاليت خود بسنجيد.
ـ بيشتر شنونده باشيد تا گوينده.
ـ قبل تلفن زدن، آنچه مي خواهيد به مخاطب خود بگوييد را روي كاغذ به شكل سرنخ بنويسيد، اين كار نظم و انسجام خوبي به مكالمه شما مي‌دهد.
ـ هنگام تلفن زدن حتما اطمينان حاصل كنيد كه مخاطب شما وقت كافي و مناسبي براي صحبت با شما دارد.

 

مقاله ۸ تكنيك بي نظير براي برقراري مكالمه تلفني سايت آمانج آمادمي

مجموعه سوالات مصاحبه ديپ لرنينگ

سوالات مصاحبه ديپ لرنينگ

١. ديپ لرنينگ ( يادگيري عميق) چيست؟

يادگيري عميق يك فناوري يادگيري ماشيني است كه شبكه هاي عصبي را درگير مي كند. اصطلاح “عميق” در يادگيري عميق به ساختار سلسله مراتبي شبكه ها كه براي آموزش عملكردهاي طبيعي انسان ها به كار مي روند، اشاره دارد. يادگيري عميق معمولا در تحقيقات پزشكي ، اتومبيل هاي بدون راننده و موارد ديگر كه در آن ها دقت و صحت اهميت دارند استفاده مي شود.

٢. تفاوت بين يادگيري عميق ، يادگيري ماشين و هوش مصنوعي چيست؟

يادگيري عميق و يادگيري ماشين هر دو بخشي از هوش مصنوعي هستند و تفاوت بين اين سه حوزه در مورد خصوصيات آن هاست. يادگيري ماشين در مورد الگوريتم هايي است كه از داده ها براي آموزش ماشين ها استفاده مي كنند، در حالي كه يادگيري عميق با استفاده از شبكه هاي عصبي به آموزش ماشين ها از طريق چندين لايه مي پردازد. البته هوش مصنوعي اصطلاح گسترده تري است كه به هر روشي كه به ماشين ها كمك مي كند تا اقدامات اساسي انسان را تقليد كنند، اطلاق مي شود.

٣. تفاوت بين يادگيري عميق تحت نظارت و بدون نظارت چيست؟

يادگيري نظارت شده روشي از يادگيري است كه ماشين ها را از طريق داده هاي داراي برچسب آموزش مي دهد. اين داده ها قبلا دسته بندي و بر اساس مجموعه صحيح پاسخ ها طبقه بندي شده اند. هنگامي كه يك ماشين از اين داده ها تغذيه مي شود، مجموعه آموزش را آناليز كرده و نتيجه صحيح را توليد مي كند. در حالي كه يادگيري بدون نظارت نيازي به برچسب زدن داده ها ندارد. ماشين ها از طريق شناسايي الگوها و داده هاي مدل، خودآموز مي شوند.

۴. كتابخانه هاي تجسم داده چيست؟

كتابخانه هاي تجسم داده با استفاده از عناصر بصري مانند نمودارها، نقشه ها و موارد ديگر، به درك ايده هاي پيچيده كمك مي كنند. ابزارهاي تجسم به شما كمك مي كنند تا الگوها، روندها، محيط هاي بيرون و ساير موارد را بشناسيد، و اين امكان را مي دهند تا داده هاي خود را مطابق با نياز طراحي كنيد. رايج ترين كتابخانه هاي تجسم داده عبارتند از D3 ، React-Vis ، Chart.js ، vx

۵. چرا شبكه هاي عميق بهتر از شبكه هاي كم عمق هستند؟

شبكه هاي عصبي شامل لايه هاي پنهان جدا از لايه هاي ورودي و خروجي هستند. شبكه هاي عصبي كم عمق از يك لايه مخفي بين لايه هاي ورودي و خروجي استفاده مي كنند در حالي كه شبكه هاي عصبي عميق، از چندين لايه استفاده مي كنند. براي يك شبكه كم عمق در هر عملكردي، بايد پارامترهاي زيادي وجود داشته باشد. از آنجا كه شبكه هاي عميق داراي چندين لايه هستند، مي تواند توابع را حتي با تعداد محدودي از پارامترها بهتر فيت كنند. امروزه شبكه هاي عميق به دليل تواناييشان براي كار در هر نوع مدل سازي داده، ترجيح داده مي شوند.

۶. شبكه هاي عصبي بازگشتي چيست؟

شبكه هاي عصبي بازگشتي، شبكه هاي عصبي هستند كه از خروجي مرحله قبل به عنوان ورودي براي مرحله فعلي استفاده مي كنند. بر خلاف يك شبكه عصبي سنتي، كه در آن ورودي ها و خروجي ها مستقل از يكديگر هستند، در يك شبكه عصبي بازگشتي، خروجي هاي قبلي براي تصميم گيري بعدي بسيار مهم است. اين يك لايه پنهان است كه داراي داده هاي مربوط به يك دنباله است.

٧. لايه هاي مختلف يك شبكه عصبي پيچشي (CNN) چيست؟

انواع مختلف لايه هاي CNN شامل موارد زير است:
Convolutional Layer: اين لايه اصلي است كه مجموعه اي از فيلترهاي قابل يادگيري با زمينه پذيرش را داراست. اين اولين لايه اي است كه ويژگي هاي داده هاي ورودي را استخراج مي كند.
ReLU Layer: اين لايه با ساختن شبكه ها غير خطي، پيكسل هاي منفي را به صفر تبديل مي كند.
Pooling Layer: قرار دادن يك لايه Pooling بين چندين لايه كانولوشني پشت سر هم در يك معماري كانولوشن امري رايج است . كاركرد اين لايه كاهش اندازه مكاني (عرض و ارتفاع) تصوير (ورودي) بجهت كاهش تعداد پارامترها و محاسبات در داخل شبكه و بنابر اين كنترل overfitting (بيش پردازش) است.

٨. مطلوب ترين كتابخانه ديپ لرنينگ چيست و چرا؟

Tensorflow به دليل انعطاف پذيري بالايي كه دارد، مطلوب ترين كتابخانه در يادگيري عميق است. اين كتابخانه مي تواند براي هر مدل مناسب باشد. Tensorflow در بين محققان محبوب است زيرا مي توان آن را با توجه به نياز و شبكه هاي كنترل، تغيير داد.

٩. نظر شما توسط تنسور (Tensors) چيست؟

تنسورها آرايه هاي چند بعدي هستند كه به ما اجازه مي دهند داده هايي را ارائه كنيم كه داراي ابعاد بالاتري هستند. يادگيري عميق با مجموعه هاي داده هاي چند بعدي سروكار دارد. در اينجا، ابعاد به ويژگي هاي مختلفي كه در مجموعه داده موجود است، اشاره دارد.

١٠. كاربرد يادگيري عميق در عصر امروز چيست و چگونه به دانشمندان داده كمك مي كند؟

يادگيري عميق در زمينه هاي شناخت زبان، اتومبيل هاي خودران، توليد متن، ويرايش فيلم و تصوير و موارد ديگر استفاده مي شود. با اين حال، مهم ترين كاربرد يادگيري عميق شايد در زمينه ديد رايانه اي باشد كه در آن كامپيوترها داده هاي مربوطه را براي يادگيري تشخيص شي، بازيابي و تقسيم تصوير، تشخيص پزشكي، نظارت بر محصولات زراعي و دام و ساير موارد استفاده مي كنند.

١١. مزاياي روش يادگيري نظارت شده چيست؟

با يادگيري نظارت شده، مي توانيد طبقه بنديگر را به طور كامل آموزش دهيد تا مرز تصميم گيري كاملي داشته باشد. تعاريف خاص از كلاس ها به ماشين ها كمك مي كند تا بين كلاس هاي مختلف به طور دقيق تمايز قائل شوند. يادگيري نظارت شده به ويژه براي پيش بيني داده ها با مقادير عددي بسيار مفيد است.

١٢. كاربرد يادگيري بدون نظارت در يادگيري عميق چگونه است؟

يادگيري بدون نظارت به عنوان آينده يادگيري عميق تلقي مي شود. اين مدل يادگيري در واقع از نحوه يادگيري انسان تقليد مي كند. بزرگترين مزيت استفاده از اين روش اين است كه مقياس آن بر خلاف يادگيري نظارت شده، قابل افزايش است. يك الگوريتم بدون نظارت قوي با تمايز دادن و حتي بدون مثال هاي فراوان، قادر به يادگيري خواهد بود.

گام هاي يادگيري جاوااسكريپت

زبان برنامه نويسي جاوا اسكريپت يكي از محبوب ترين و پركاربرد ترين زبان هاي برنامه نويسي دنيا در سال ۲۰۲۰ مي‌باشد.

به دليل داغ بودن بازاركار برنامه نويسي و نياز شركت ها به كارشناسان جاوااسكريپت من در اين مقاله سعي كردم روش اصولي يادگيري جاوااسكريپت را به شما عزيزان آموزش دهم به نحوي كه اگر خواستيد به صورت خود آموز نيز اين زبان برنامه نويسي را يادبگيريد، از راه اصلي خارج نشويد.

اين ۹ گام بدون شك مي‌تواند شما را از هر نظر شايسته نام برنامه نويس جاوا اسكريپت كند، اما شما براي متخصص شدن نياز به مواجه شدن با چالش هاي مختلف داريد.
كاري كه ما در دوره هاي متخصص جاوا اسكريپت آكادمي آمانج با حضور اساتيد درجه يك برنامه نويسي جاوا اسكريپت، آن را براي شما مرتفع خواهيم ساخت.

 

مطالعه كامل مقاله : سايت آمانج آكادمي 

كاربرد يادگيري ماشين در ديجيتال ماركتينگ

استفاده از سيستم هاي يادگيري ماشين امروزه به عنوان يك ابزار كمكي بسيار قدرتمند براي مديران ماركتينگ و بازارياب هاي ديجيتال محسوب مي شود.

شما مي‌توانيد از سيستم هاي مبني بر ماشين لرنينگ براي آناليز رفتار مشتري، جمع آوري اطلاعات مشتري و در نهايت تدوين استراتژي براي رفتار آينده مشتري استفاده كنيد. بررسي اين اطلاعات و تدوين راهكار با توجه به آن، شما را نسبت به رقبا بسيار پيشتاز خواهد كرد.
شما با توجه به اين اطلاعات مي توانيد بازده سرمايه گذاري بازاريابي خود را با استفاده از پيش بيني رفتار مشتريان بالقوه به خوبي افزايش دهيد، در بودجه بازاريابي و شناخت كانال هاي بازاريابي كم بازده خبره شويد و در نهايت وفاداري مشتري را به برند و كسب و كار خود افزايش دهيد، چيزي كه به نظر من در يك كسب و كار مهم تر از ارائه يك محصول جديد مي‌باشد.

علي سخا / آكادمي آمانج

طراحي سايت حرفه اي

طراحي سايت اولين گام براي ورود به كسب و كار ديجيتال مي‌باشد، كاري بسيار سخت و تخصصي كه تا حد زيادي موفقيت و يا شكست بيزينس شما را در فضاي ديجيتال تعيين مي‌كند. چرا كه كارشناس سئو و ديجيتال ماركتر بايد بر اين بستر فعاليت كرده و شما را به كسب درامد برساند، اگر سايت شما بر اساس اصول استاندارد و يكسري چهارچوب‌هاي تعيين كننده طراحي نشده باشد شما فقط دو راه داريد، سايت خود را باز طراحي كنيد و يا به فكر يك سايت ديگر باشيد كه هردوي اين موارد برابر با صرف هزينه بيشتر مي‌باشد.

گرچه منكر اين موضوع نمي‌شوم كه متاسفانه برخي از طراحان سايت، به هزار و يك علت در طراحي سايت به شكل اصولي كوتاهي مي‌كنند اما در اين بين كارفرماها نيز عادات اشتباهي دارند و من بارها ديدم كه خود كارفرما باعث بروز اين مشكلات شده است. براي همين من قصد دارم در اين مقاله برخي از عادات كه ممكن است بسياري از ما دچار آن باشيم و به خاطر آنها شكست بخوريم را برايتان خواهم گفت. قطعا اين اشتباهات در مواجهه با طراحان سايت منجر به وقوع فاجعه مي‌شود و خاطر شما را از ورود به كسب و كار ديجيتال مكدر ميكند!

براي مطالعه كامل اين مقاله اينجا را كليك كنيد.